petek, 3. oktober 2014

Janina domača košarica - 2. del

Na tej objavi je prvi del Janine domače košarice. Danes bom delila z vami nekaj receptov,  kako uporabimo paradižnik za ozimnico. Žal leto ni bilo naklonjeno paradižniku in ga letos skoraj nisem imela. Predlani ga je bilo rekordnih 180 kg, lani pa 110 kg. Kot sem napisala v 1. delu so fotografije iz leta 2013.


V tem zaboju ga je približno 70 kg. Vsa leta sem paradižnik zamrznila, lansko leto pa sem naredila tudi omake. Omaka je zelo praktična, ker jo lahko pogrejem, dodam baziliko in imam okusno juhco. Kadar pa jo uporabljam za testenine, na olju prepražim čebulo, dodam na koščke narezano bučko, česen, sol, poper in baziliko. Omaka je pripravljena. 


V "čudnem piskru" beri: veliki posodi, kuham na kose narezan paradižnik, ki mu dodam nekaj soli in sladkorja. Kuham tako dolgo, dokler se omaka lepo zgosti. Še vročo omako počasi vlivam v tople kozarce. 


Kitajska palčka je praktičen pripomoček, da ne nastanejo zračni mehurčki. Robovi kozarcev morajo biti čisti preden jih zaprete s pokrovčkom. Še tople kozarce zavijem v odejo in pustim, da se ohladijo.


Tukaj je le nekaj kozarcev omake. Bilo jih je okoli 30. 


Pindžur je vložena pečena zelenjava, ki je božanskega okusa. 

Recept:

2 kg rdeče paprike
2 kg paradižnika
5 jajčevcev

Papriko in jajčevce operem in osušim. Papriko razpolovim in očistim sredico. Jajčevce in papriko spečem, ohladim in olupim. Vse narežem na večje kose.

Tudi paradižnike olupim in grobo sesekljam. Vso zelenjavo stresem v veliko posodo. Kuham in mešam tako dolgo, da se vse zgosti. Kuham tudi po 3 ali 4 ure, ker imam veliko količino zelenjave. Na koncu dodam še drobno sesekljan peteršilj, sol in malo sladkorja. Kuham še 10 minut. Po želji lahko dodate tudi česen in sesekljan čili.  Omako polnim v male, ogrete kozarce in jih zavijem v odejo.
Omako lahko dodate k pečenki,  žaru, itd. Okusna je na rženem kruhu in kot priloga testeninam ter rižu.


Sušeni paradižniki v oljčnem olju - za izbrance ;))

Za sušeni paradižnik so zelo primerni pelati. Paradižnike operem, razpolovim in odstranim semena. Zloženega v posodi sušilca za sadje, vsakega rahlo posolim.  Paradižnik sušim na srednji temperaturi kar nekaj ur. Pustim, da se ohladijo.


Tudi tokrat napolnim majhne kozarce in dodam kapre. Po želji lahko dodate tudi posušen origano.


Počasi dodajam hladno oljčno olje. Preden zaprem kozarčke, robove dobro obrišem. Specialiteta je pripravljena. 


                        Tako pa me ujamejo, ko kozarce opremim z etiketami. 


Po mojih "kuharskih poteh" pa gre tudi 11-letna hčerka Katarina. Nekateri petki popoldne so rezervirani za njo. Takrat se umaknem iz kuhinje, da ne vidim kako packa ;))). Po koncu pekarije kuhinjo tudi vedno očisti - tak je bil najin dogovor. Slastni borovničevi mafini so se kar stopili v ustih ;)))


In še zahvala, ker lahko "ustvarja" v kuhinji. 


16 komentarjev:

  1. Letos je bilo res žalostno leto za paradižnik. Meni je uspelo skuhati samo 10 litrov paradižnikove omake. Lansko leto sem jih imela 30. Hvala za recepte, ki si jih objavila. Upam, da jih bom lahko uporabila naslednje leto. :-) Fotka, kako okrašuješ kozarčke, pa je fantastična. :-) Pa še čestitke tvoji mali lepotički za ustvarjanje v kuhinji. Mafini zgledajo slastno. :-)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ne znam kakva je bila ova godina što se tiče povrća(nisam doma pa nemam ni povrtelj), ali znam da je kod nas sve voće propalo, nije ni za pojesti bilo. Fine stvarčice si pripremila i hvala za recepte.I ja volim takve stvari i spremati i jesti.
    LP, Martina

    OdgovoriIzbriši
  3. Veš Jana, sem sklenila, da bom kar odprla posebno mapo in napisala gor "kuha Jana". Toliko receptov samo iz dveh tvojih objav....sušeni paradižniki, pindžur,...vsak konec Slovenije ima svoje navade, recepte, jedi.... So določene stvari, ki so nam enake... nekaj je pa takih, za katere še jaz prvič slišim. Krasno in všeč mi je.
    Slika na kateri krasiš kozarce in zadnja s hčerko ....hudo dobro.......slika za velik okvir.
    Hvala za vse posladke....se priporočamo še za nadaljevanje. čao

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ;))) hvala Mojca. Ja, res je zanimivo, da je v tako majhni deželi toliko različnih jedi in prav to je poseben čar Slovenije. Imam to srečo, da je nekaj " žlahte" v Prlekiji, Štajerskem in Dolenjskem....no, kuharijo pa sem verjetno "podedovala" po babici, ki me je vedno razvajala med poletnimi počitnicami s prleškimi dobrotami. Obožujem sirovo gibanico...uuuffff...sem se že razpisala ;)))

      Izbriši
  4. Jana, fantastična objava! Tvoje kuharske sposobnosti si shranjujem.
    Fotka, na kateri si s kupom kozarčkov in zadnja, s hčerko, sta super lepi.
    Prav za v okvir!

    OdgovoriIzbriši
  5. Hvala za vse krasne recepte, zelo si pridna s predelavo in shranjevanjem zelenjave. Jaz sem letos vsadila 13 vrst paradižnikov, pa na žalost ni skoraj nič ostalo, vse je pobrala bolezen. Čestitke tudi hčerkici, ki že gre po maminih stopinjah. Lp

    OdgovoriIzbriši
  6. Wwwauuuu...Zvonka 13 vrst...to bi bil moj mož navdušen ;))) Sama jih posadim okoli 5 do 7 in še to preizkušene sorte ;))) Res škoda, da nam vreme ni bilo naklonjeno. Je pa fižole v velikih količinah ;)))
    Lep dan ti želim ;)))

    OdgovoriIzbriši
  7. O kako krasna ozimnica
    polna zakladnica nasvetov, idej si
    hvala in lep vikend
    Tamara

    OdgovoriIzbriši
  8. Sem morala kar dvakrat pogledati, če sem prav videla številko, koliko paradižnika vam je uspelo pridelati lansko leto. Letos je bilo res bogo. Ko sem odhajala na Islandijo, so bili moji paradižniki gosti kot kakšna mini drevesca, ko pa sem se vrnila, sem se skoraj zjokala, saj so ostali skoraj sami štrclji, pridelka pa skoraj ni bilo.
    Zadnja slika je pa samo še za v okvir!

    OdgovoriIzbriši
  9. Jana, tole je pa zopet zelo slastna objava :). Hvala za vse recepte - bodo prišli ob priliki na vrsto.

    Tvpoj podmladek gre očitno po tovjih stopinjah . gobarijo, ustvarjajo, pečejo... pohvalno! Slike so pa res za v okvir :).

    Lep preostanek vikenda!

    OdgovoriIzbriši
  10. oh ob vseh teh dobrotah se ti pa kar cedijo sline! lp

    OdgovoriIzbriši
  11. Mmhmhm kakšni fini recepti, lepe fotke in najmsi muffinčki. In ja tudi jaz imam najraje , d amoja Tinkara ustvarja v kuhinji sama ;-)

    OdgovoriIzbriši
  12. Še ena super objava ... Pri meni je letos preživel samo divji paradižnik češnjevec, vse ostalo je propadlo, še preden so dozoreli prvi plodovi. Pa toliko bi ga bilo! Čestitke Katarini, mafini čudovito izgledajo in prav nič ne dvomim, da so bili zelo njami :) Zadnja slika pa je res za v okvir, kot so rekle že moje predhodnice!

    OdgovoriIzbriši

Hvala za tvoj komentar! Z veseljem ga preberem. Želim ti lep dan še naprej, Jana
Thank you for your comment! I read it with pleasure. Have a nice day, Jana